بازدید دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و خشکسالی معاونت علمی ریاست جمهوری از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

دبیر ستاد طی بازدیدی از آخرین دستاوردهای شرکت های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حوزه آب، دیدن کرد.

دبیر ستاد طی بازدیدی از آخرین دستاوردهای شرکت های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حوزه آب، دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر جعفر قیصری در این جلسه با بیان گزارشی از عملکرد بیش از ربع قرن سابقه شهرک اظهار کرد: خوشبختانه شرکت‌های فناور توانمندی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند.

رئیس این مرکز علم و فناوری افزود: خوشبختانه شرکت‌های موفقی در حوزه آب و محیط زیست در این شهرک مستقر هستند و می‌توانند بسیاری از معضلات این حوزه را حل و فصل کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب خشکسالی فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه کشور در حال حاضر کشور با شرایط خشکسالی مواجه است، گفت: این خشکسالی شرایط زیست محیطی نامناسبی را در بلند مدت ایجاد خواهد کرد.

دکتر نادرقلی ابراهیمی افزود: امیدواریم شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری بتوانند برخی از این معضلات را رفع کنند.

همچنین بازدیدکنندگان از شرکت‌های تیام پارسی پاسارگاد، نانو واحدصنعت پرشیا، احیاگران قلب آسیا، کنترل توان نوین پویا و تعهد اندیشه لیاقت سلامت(تالیس) دیدن کردند. شرکت تیام پارسی پاسارگاد، تولید کننده  دستگاه های تولید آب از رطوبت هوا(آبساز)، دستگاه های تصفیه آب (اسمز معکوس) RO، دستگاه های تصفیه آب نانو و فیلتراسیون آب شیرین کن خورشیدی، با حمایت ستاد موفق به تجاری سازی دستگاه های استحصال آب از رطوبت هوا نموده است که در این بازدید از اقدامات انجام شده در این راستا دیدن شد.

 از دیگر شرکت هایی که مورد بازدید قرار گرفت شرکت نانو واحد صنعت، تولیدکننده و ارائه دهنده محلول هایی بر پایه نانو ذرات و نانواکسیدهای فلزی، پوشش های نانوسرامیکی، انواع فیلترهای نانوئی و ترکیبات کاربردی در تولیدات کشاورزی است که گزارشی از اقدامات انجام شده در استفاده از فناوری نانوفیلتراسیون فعال،جهت حذف آلودگی های بیولوژیکی آب، به منظور افزایش بهره وری غشا در سیستم تصفیه آب و همچنین اقدامات شرکت در زمینه احیای تالاب انزلی ارائه داد. در ادامه از شرکت احیاگران قلب آسیا، فعال در بخش تولید سامانه های کشت هیدروپونیک، در راستای مبارزه با خشکسالی و کاهش اثرات مخرب آن بر کشاورزان بازدید شد. از جمله محصولات این شرکت می توان به خشک کن میوه، اتاق کشت جوانه های خوراکی و جوانه های خوراک دام با مصرف آب و انرژی کمتر نسبت به روش های مرسوم اشاره کرد.

//isti.ir/ZP2p