رونمایی از محصولات دانش‌بنیان حوزه های آب، هوشمند سازی و انرژی‌های تجدید پذیر با حضور معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر محترم نیرو برگزار شد.

طی مراسمی به میزبانی کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری، در محل نمایشگاه دائمی محصولات صادرات محور، تعدادی از محصولات دانش‌بنیان حوزه‌های آب، هوشمند سازی و انرژی‌های تجدید پذیر رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی کارگروه، مراسم رونمایی از محصولات دانش‌بنیان حوزه‌های آب، هوشمند سازی و انرژی­های تجدید پذیر، به میزبانی کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری، با حضور جناب آقای دکتر ستاری، معاون محترم علمی و فناوری رئیس‌جمهور و جناب آقای دکتر محرابیان، وزیر محترم نیرو در محل نمایشگاه بین‌المللی محصولات صادرات محور برگزار شد. در این مراسم، 17 شرکت دانش‌بنیان با بیش از 25 محصول حضور داشتند و آخرین دستاوردهای خود را ارائه دادند.

در این مراسم، شرکت‌ها به‌طور مستقیم، توانمندی‌ها و همچنین چالش‌های خود در مسیر توسعه فناوری را به معاون علمی و فناوری و همچنین وزیر نیرو مطرح کردند و اعلام آمادگی کردند با رفع چالش‌ها و موانع، محصولات داخلی می‌توانند با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب‌تر، برای تأمین نیاز داخلی، جایگزین نمونه‌های خارجی شوند که این موضوع نیازمند اعتماد مسئولین خواهد بود.

دکتر ابراهیمی، دبیر کارگروه نیز در حاشیه برگزاری این رویداد عنوان کردند با حمایت معاونت علمی و فناوری، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در زمینه محصولات حوزه آب اتفاق افتاده و هدف از برگزاری این رویداد، فراهم نمودن فرصتی برای آشنایی هر چه‌بهتر وزیر محترم نیرو با محصولات دانش بینان در این حوزه می باشد، از طرفی شرکت‌ها نیز بتوانند به‌صورت مستقیم دغدغه‌ها و چالش‌های خود را مطرح کنند.

نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران واقع در سالن A37 نمایشگاه بین‌المللی تهران، میزبان ۸۰۰ کالای دانش‌بنیان و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در فضای ۳۵۰۰ متری در ۱۱ حوزه دانش‌بنیان از قبیل آب، کشاورزی، تجهیزات پیشرفته، نانو، بایو، فناوری اطلاعات، الکترونیک، تجهیزات پزشکی است. این نمایشگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری با هدف کمک به شرکت‌ها برای توسعه صادرات و افزایش سهم محصولات دانش‌بنیان ایرانی از بازارهای جهانی افتتاح و راه‌اندازی شده است.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZL6r