فراخوان حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی

ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست به منظور بهره ‏گیری از توان و ظرفیت بالقوه دانشگاه‏ ها و تشویق دانشجویان به انجام تحقیقات و پروژه‏ های کاربردی در راستای توسعه فناوری های مورد نیاز کشور، از پایان‏ نامه‏ های دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) حمایت بعمل می‏ آورد.

 

ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست به منظور بهره‏گیری از توان و ظرفیت بالقوه دانشگاه‏ها و تشویق دانشجویان به انجام تحقیقات و پروژه‏های کاربردی در راستای توسعه فناوری های مورد نیاز کشور، از پایان‏نامه‏های دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) حمایت بعمل می‏آورد.

<!__________________[if !supportLists]__________________>·        <!__________________[endif]__________________>شرایط حمایت:

1- تمام دانشجویانی که در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی رشته های مرتبط با آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست تحصیل می کنند و تاکنون موضوع پایان نامه خود را انتخاب نکرده اند، می توانند پس از اخذ تأییدیه موضوع از ستاد و تصویب آن در دانشگاه از حمایت های این فراخوان بهره مند شوند.

2- پایان نامه ها/ رساله های در دست اجرا که دارای پیشنهادیه مصوب هستند و بیش از 6 ماه از تاریخ تصویب آن در واحد آموزشی یا مؤسسه نگذشته باشد، پس از اخذ تأییدیه موضوع از ستاد مشمول حمایت خواهند بود.

تبصره: پایان نامه/ رساله های دفاع شده و یا پایان نامه هایی که از تاریخ تصویب پروپوزال آن حداقل 6 ماه گذشته باشد، درصورتیکه نتایج مستقیم از انجام آن به توسعه یک فناوری یا تأسیس یک شرکت دانش بنیان منتهی شده باشد، پس از ارزیابی و تأیید توسط ستاد در قالب حمایت از طرح های فناورانه، مورد حمایت قرار خواهند گرفت. لذا مشمول حمایت این فراخوان نمی شوند.

3- موضوع پایان نامه باید جدید بوده و منطبق با اولویت های اعلام شده توسط ستاد (پیوست شماره 1 فراخوان) باشد.

4- پایان نامه هایی حمایت خواهند شد که دارای ماهیت فناورانه و کاربردی بوده و قابلیت نوآوری داشته باشند.

5- پایان نامه نباید از حمایت هیچ سازمان و نهاد دولتی و خصوصی دیگر برخوردار باشد و مالکیت فکری و معنوی دستاوردهای آن متعلق به ستاد و دانشگاه خواهد بود.

<!__________________[if !supportLists]__________________>·         <!__________________[endif]__________________>مراحل پذیرش:

1- تکمیل وارسال کاربرگ حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی ( پیوست شماره 2 فراخوان) با مراجعه به وبگاه ستاد

2- ارزیابی فنی کاربرگ ها توسط کارگروه های تخصصی پس از ارزیابی و تأیید اولیه در شورای اجرایی ستاد

3- ارسال مدارک ذیل پس از کسب امتیازات لازم در داوری از طریق وبگاه ستاد

  • اصل گواهي تعهد دانشجو(پیوست شماره 3 فراخوان)
  • اصل برگه تاييد عدم مشابهت موضوع با ساير پايان نامه /رساله­ها (برگه ايرانداک)
  • اصل برگه صورتجلسه دفاع پروپوزال پايان نامه/رساله دکتري
  • کپي صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

تبصره: دانشجو پس از موافقت اولیه موظف است در جلسه ای که توسط دبیرخانه ستاد تعیین می شود، حاضر و نسبت به ارائه و تشریح موضوع پایان نامه خود اقدام و دراین مرحله نیز نظر داوران را جلب نماید.

4- تکمیل برگه تعهد استاد راهنما (پیوست شماره 4 فراخوان توسط استاد راهنما) پس از تأیید نهایی و تعیین مبلغ حمایتی

<!__________________[if !supportLists]__________________>·        <!__________________[endif]__________________>موضوعات اولویت دار

متقاضیان می توانند جهت مشاهده موضوعات و عناوین اولویت دار پیوست شماره 1 فراخوان را از وبگاه ستاد دانلود و ملاحظه نمایند.

نکته: علاقه مندان می توانند کاربرگ ها و پیوست های مرتبط با این فراخوان را از وبگاه ستاد به نشانی http://ab.isti.ir از منوی حمایت ها دریافت نموده و با توجه به مراحل پذیرش آن را تکمیل و از طریق سامانه حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در آدرس فوق به ستاد ارسال نمایند.

دانلود کاربرگ مشخصات پایان نامه ها

زمان ثبت نام فراخوان: 5 شهریور تا 20 مهر 1398، نتایج داوري در تاریخ 20 آبان ماه 1398 اعلام خواهد شد.

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZZt2