مشارکت شرکت ها برای بومی سازی فناوری های زیرسیستم های نمک زدایی

اعضای کارگروه آب ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست، ضمن بررسی آخرین فناوری‌های نمک¬زدائی آب، مروری بر طرح‌های موردحمایت ستاد در این زمینه را انجام دادند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد، جلسه کارگروه آب ستاد سه‌شنبه 28 خرداد 1398 با حضور اعضای این کارگروه متشکل از برخی از مدیران و اساتید این حوزه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. مهم‌ترین فناوری‌های رایج نمک­زدائی آب ارائه و مقایسه‌ای بر اساس مزایا و معایب هرکدام از این روش‌ها مطرح گردید.

در ادامه مروری بر طرح‌های مورد حمایت ستاد در این زمینه انجام شد که از مهم‌ترین این طرح‌ها می‌توان به بومی‌سازی زیرسیستم‌های اصلی اسمز معکوس (RO) و همچنین افتتاح طرح پایلوت به روش الکترودیالیز در روستای بهشتی از توابع شهر شوش در استان خوزستان توسط مقام عالی معاونت و اعضای ارشد ستاد اشاره کرد.

گزارش مختصری از بازدید کارشناسان ستاد و مرکز طرح‌های کلان ملی و همچنین دفتر هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت از مجموعه فراسان ارائه شد. این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام، یکی از متقاضیان مشارکت در طرح بومی‌سازی مخازن تحت‌فشار سامانه­های نمک­زدائی مورد حمایت ستاد است.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Zf51