منطقه سیستان، پیشگام اجرای فناوری های نو در حوزه آب خواهد بود.

دکتر ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست به همراه جمعی از اعضای شورای ستاد طی بازدیدی از منطقه سیستان، روند پیشرفت طرح های مورد حمایت ستاد در این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

 

 به گزارش روابط عمومی ستاد، دکتر ابراهیمی، دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست در منطقه سیستان، ضمن بازدید از چاه نیمه های زابل، روند پیشرفت طرح های مورد حمایت ستاد از جمله طرح پرورش کاکتوس اپونتیا، گونه سازگار با کمیابی را مورد بررسی قرار دادند.

در ادامه در دانشگاه زابل طی نشستی با مسئولین محلی از جمله جناب آقای دکتر دهمرده نماینده محترم زابل و همچنین جناب دکتر افراسیاب رئیس دانشگاه زابل، پتانسیل ها و ظرفیتهای منطقه و توانمندی های علمی دانشگاه برای تعریف طرح های فناورانه در حوزه های مرتبط با ستاد را مورد بحث قرار دادند که دکتر ابراهیمی ضمن تاکید بر نقش فناوری در تسریع حل چالش های این منطقه، عنوان کردند سیستان این قابلیت را دارد که پیشگام اجرای فناوری های نو در حوزه آب باشد.

بازدید از پایلوت های توسعه فناوری های جدید از جمله در زمینه پرورش ماهی، از دیگر بخش های این سفر دو روزه برخی از اعضای شورای اجرایی ستاد است.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZPc2